Aktualności

IT Kontrakt na nowo kreśli swoją komunikację

Prezes-zarządu-it-kontraktOd 2 października 2017 IT Kontrakt zmienił sposób komunikacji w kanałach Social Media. O jej nowe założenia zapytaliśmy prezesa firmy – Leszka Kowalczykiewicza.

Agnieszka Włodarczak (AW): Patrząc na zmiany na profilu IT Kontrakt na LinkedIn można powiedzieć – „dzieje się”…


Leszek Kowalczykiewicz (LK): Tak, to prawda. Właśnie wystartowaliśmy z nową komunikacją na LinkedIn, uzupełniając profil IT Kontrakt o zakładkę „Kultura firmowa”. Przybliżamy na niej organizację firmy, jej wartości, a przede wszystkim zespół. W tym celu postawiliśmy na zindywidualizowaną szatę graficzną, stworzoną ręką rysownika, która w sposób niestandardowy przedstawia informacje o IT Kontrakt. Tak powstały grafiki na profilu, a także nowe layouty ogłoszeń o pracę czy postów. Tożsamy styl komunikacji wprowadziliśmy także na nasz profil na Facebook, chcąc zestandaryzować całość komunikacji Employer Brandingowej IT Kontrakt w Social Media.

 AW: Ciekawy kierunek. Skąd taki pomysł?

 LK: Mamy świadomość, że wszystkie firmy posiadające profile na LinkedIn prezentują się przez pryzmat swoich pracowników. Taka jest charakterystyka tego medium. Nie chcieliśmy z nią walczyć, ale zrobić to inaczej, budując swoje własne Identity. Inspiracją dla nas była specyfika naszej grupy odbiorców – osoby związane z branża IT to niebanalni ludzie, z dużą dozą humoru i nierzadko koneserzy komunikacji rysunkowej, ceniący kreatywność w przekazie. Tym samym, tworząc nową komunikację staraliśmy się aby korelowała ona z ową specyfiką.
Jednak sama szata graficzna to nie wszystko. Największą wartością, na jakiej chcemy się koncentrować, są osobowości tworzące kulturę firmową IT Kontrakt. Naszą nową komunikacją staraliśmy się przekazać, że IT Kontrakt to przede wszystkim ludzie wielu pasji, a my, jako organizacja, staramy się stwarzać przestrzeń do ich realizacji – tych merytorycznych jak i zupełnie niezwiązanych z wykonywaną pracą. Ten kierunek potwierdzają osoby Ambasadorów IT Kontrakt, a także autentyczne opinie pracowników podpisanych z imienia i nazwiska.

 AW: Właśnie – „Ambasadorzy IT Kontrakt”. Kim oni są?

 LK: Ambasadorów nie musieliśmy szukać ponieważ są oni z nami już od kilku lat, wywodząc się z grupy naszych współpracowników prowadzących meetupy czy piszących artykuły z zakresu technologii informatycznych. „Make sense in IT”, „Qatowice”, czy „Brain IT out” lub „IT Kamp” to inicjatywy, które są już bardzo znane w świecie IT i zyskały rzeszę wiernych fanów. Wspieramy te wydarzenia i promujemy, doceniając ich znaczenie, tak dla ich autorów, branży, jak i dla samego IT Kontrakt. Co ważne, nie zamykamy się z formułą Ambasadorów IT Kontrakt wyłącznie do obszaru informatyki. Jesteśmy otwarci na inicjatywy osób reprezentujących inne dziedziny, które także chcą aktywnie dzielić się swoją wiedzą. Dla nich wszystkich tworzymy przestrzeń do wypowiedzi będąc dumni, że ludzie o takich umiejętnościach i  doświadczeniach budują wartość  IT Kontrakt jako eksperta branży IT.

 AW: Dziękuję za rozmowę.

Wywiad przeprowadziła Agnieszka Włodarczak – PR Manager w IT Kontrakt

Powrót

Nagrody

Jesteśmy członkami