Shared Services Center/IT Outsourcing

Utworzenie i zarządzanie niezależną jednostką organizacyjną (Shared Services Center) pozwalającą na optymalizację procesów w oparciu o dostarczanie usługi IT na warunkach określonych jako SLA (Service Level Agreement) oraz mierzoną za pomocą KPI (Key Performance Indicators).

Model Shared Services Center konsoliduje usługi lub procesy IT w celu zredukowania kosztów (umiejscowienie centrum w korzystnych cenowo/podatkowo regionach geograficznych) i minimalizowania ryzyka biznesowego klienta (wykorzystanie zasobów klienta, którymi do tej pory świadczona była usługa, do innych zadań/projektów).

Proces uruchamiania Shared Services
1
Analiza
  • Zdefiniowanie wizji oraz kryteriów SSC
  • Zdefiniowanie skali reorganizacji oraz sposobu dostarczenia usługi
  • Oszacowanie kosztów implementacji usługi oraz redukcji kosztów związanych z umiejscowieniem geograficznym centrum
2
Projekt
  • Zdefiniowanie celu projektowego oraz stworzenie dokumentacji wstępnej
  • Skomplementowanie zespołu wdrożeniowego
  • Przygotowanie strategii kontynuacji przenoszonych procesów
3
Shared Services Center
  • Określenie SLA oraz KPI
  • Dobór technologii do wdrożenia lub skonsolidowania
  • Finalizacja relacji między SSC a centralą
4
Plan przejścia
  • Przygotowanie danych oraz dokumentacji do migracji
  • Wdrożenie technicznej infrastruktury
  • Rekrutacja personelu do SSC
5
Optymalizacja
  • Ciągła optymalizacja procedur
  • Okresowa ocena kondycji usługi ze strony technicznej
  • Ustalenie wewnętrznej komunikacji HR

Kiedy Shared Services jest odpowiednim rozwiązaniem?

  1. 1Potrzeba zmniejszenia ilości procesów oraz usług (IT, BPO i innych) w organizacji
  2. 2Brak technicznych lub organizacyjnych kompetencji w lokalizacji klienta
  3. 3Potrzeba optymalizacji wewnętrznych struktur w firmie
  4. 4Szybki dostęp do wiedzy i inżynierów
  5. 5Brak wystarczającej infrastruktury do efektywnej pracy organizacji

Korzyści z modelu Shared Services

  1. 1Oszczędność na infrastrukturze oraz personelu do obsługi
  2. 2Optymalizacja procesów administracyjnych – szczególnie jeśli firma ma strukturę oddziałową lub silosową
  3. 3Standaryzacja procesów oraz ścieżki decyzyjnej
  4. 4Ułatwienie w przypadku okresowych inwentaryzacji danych
  5. 5Zwiększenie kontroli nad dokumentacją back-office’ową
  6. 6Możliwość świadczenia usług klientowi zewnętrznemu przez SSC

Korzyści z modelu Shared Services w IT Kontrakt

1
Położenie geograficzne

Lokalizacja geograficzna stwarza dla IT Kontrakt doskonałe warunki cenowe dla klientów spoza Polski.

2
Bezpieczna inwestycja

Stabilna gospodarka, przynależność Polski do Unii Europejskiej oraz zachodnia kultura organizacyjna czyni z nas stabilnego partnera do współpracy.

3
Sprawne wdrożenie

Duża baza wiedzy oraz dostęp do utalentowanych pracowników pozwalają na szybkie rozpoczęcie procesów migracji i optymalizacji, co przekłada się na szybszy zwrot z inwestycji.

Nagrody i wyróżnienia
Certyfikaty i członkostwa spółek grupy IT Kontrakt
Zapytanie ofertowe
Copyright © 2018 by IT Kontrakt. All Rights Reserved.
Realizacja strony internetowej: Vision Trust

Przeglądając stronę wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z Serwisu oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies przechowywanych w urządzeniu użytego do przeglądania strony, w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez “IT KONTRAKT” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, ul. Gwiaździsta 66, 53-413 Wrocław i Zaufanych Partnerów IT KONTRAKT Sp. z o.o.